ohlssonsiamsterdam.blogg.se

Dagbok för våra år i Amsterdam & London.

Tillbaka i London !

Publicerad 2016-10-25 21:40:00 i Allmänt

Efter en "treländersresa" är jag tillbaka i London igen. Känns lite som tiden i Amsterdam när vi åkte fram och tillbaka mellan Amsterdam, Altea och Gladö lite då och då. Jag hade nog tur i Gladö även om det regnade lite första dagen. När jag åkte mot Arlanda i dag så var det inte direkt väder för utejobb. Däremot var jag klar med det jag skulle göra och det kändes bra. Inne ser det alltid bra ut.

Anne och hennes gäster hade en bra måndag. De var på stranden i Calpe i det fina vädret. Anne hade i och för sig ett telefon möte på eftermiddagen men det är väl helt ok när man sitter på stranden och hör vågorna rulla in. Dom badade alla tre, den 24 oktober, helt otroligt. Anne påstår att det kändes som 23 gr i vattnet men eftersom jag vet hur hon känner så var det i bästa fall 20 gr. Som om inte det var nog avslutade dom kvällen på restaurangen Pero Negro, en av våra favoriter som vi kallar för "fransmannen" eftersom den drivs av Jean Michel som är fransman. Tydligen blev det en sen kväll med god mat och avec på torget.

För min egen del hade jag en bra hemresa från Gladö i dag. Flyget lyfte i tid och med en flygtid på 2.10 tim. Tågen stod och väntade vilket betydde att jag var hemma i lägenheten 17.00 lokal tid. Efter en koll på vad vi hade kvar hemma gick jag och handlade för de närmaste dagarna. Min middag blev hamburgare, kände att det var länge sedan jag stekte hamburgare. Gott !! Nu är det bloggning framför TV med engelsk fotboll.

Anne, Christine och Anne hade i dag planerat ett besök på en vingård i Alfaz del Pi, Bodega Mendoza. Anne hade kollat upp tider och så men när de kom dit så var det upptaget med ett privat event. Så dom fick åka hem igen och ha en slappareftermiddag.Tydligen lite småregnigt och disigt under dagen. Visst är det synd om dom !!!!  I kväll är dom och äter på "Del Artistes" på kyrktorget. Säkert jättegott, men i morgon är det rättvist igen för då åker dom hem till "gruvan".

Det blir en kort vecka här och eftersom väderprognosen ser bra ut så kanske det blir en utflykt i helgen. Det var skönt att kliva ut från Gatwick och känna att det var tio grader varmare än i Gladö. När jag kom hem var det dessutom full fart i parken. Massor av barn och föräldrar som spelade fotboll och lekte på lekplatsen. Dessutom hade alla växter klarat sig bra. Mörkret kom inte förrän vid 17.30 tiden. Ska bli lite skönt i morgon att komma tillbaka till vardagen och få gå till gymet igen.